Diskuse

Selhání elit?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

Ekonomie a politika a sociologie jsou také vysoce odborné vědy, a mne jen mate, proč si skoro každý..a je to vidět zde na tomto blogu IDNES myslí, že těmto vědám rozumí? Když ...jak sám píšete...normální občan není tak hloupí, aby radil skladateli jak napsat klavírní koncert, nebo jak operovat srdce anebo jak vypočítat dráhu rakety směrem ven ze sluneční soustavy. Ekonomie, sociologie a politika, jsou několikanásobně složitější než všechny obory, které jste vyjmenoval. Tak proč by někdo, kdo těmto vědám rozumí, nemohl pomáhat lidem, kteří jsou specilaisté na něco jiného, a nemohl by jim vysvětlovat, jak se to vlastné ve skutečnosti má?

TOHLE MI VYSVĚTLETE?

0 7
možnosti
RS

...normální občan není tak hloupý....

4 0
možnosti
DB

jojoj díky já chtěl psát množné číslo a nepovedldo se....ale pokud nemáte nic jiného než kritizovat toto...tak se mějte krásně a musím vám říci, že s vámi nesouhlasím, jhistorie nás učí, že normální občan bohužel těmto vědám nerozumí i když si to namlouvá

0 1
možnosti
SB

Sociologie není žádná věda. To je krasořečnění o ničem.

3 0
možnosti
DB

je vidět, že tomuj opravdu rozumíte....ale vy asi budete nějaký strojař nejspíše, že?

0 4
možnosti
ZS

Je vidět, že na Vás přesně tento blog sedí. Kdo s Vámi nesouhlasí, tak je nějaký strojař (chtěl jste říci blbec) co Vaše moudra nesdílí. Potom se ani já nestydím za to, pokud mne za blbce označíte taky

1 0
možnosti
DB

Mne spíše neustále překvapuje, že někdo, kdo velmi rozumí technickým věcem se plete do věí, kterým nerozumí, kdybych se já pletl do věcí technických, všichni technici by mne rozcupovali na kousky a právem.... je tedy problém v tom, že technici nemají dostatečnou sebereflexi o věcech, kterým nerzumí, ale myslí si, že jim rozumí, a tak je to velmi často, že si NĚKTEŘÍ LIDÉ JEN MYSLÍ, ŽE MYSLÍ, KDYŽ SI MYSLÍ, ŽE MYSLÍ.

0 0
možnosti
ZS

Takže jste nám vysvětlil, že pokud s Vámi nesouhlasíme tak jsme strojaři (přeloženo blbci)

0 0
možnosti
DB

Nechápu proč si sám o sobě coby strojař myslíte, že jste to, co jste sám napsal. JÁ SI TO NEMYSLÍM, JEN UMÍTE NĚCO JINÉHO, co neumím já, ale já se vám do vašich technických věcí nepletu...a v tom je mezi námi ten zásadní rozdíl.

0 0
možnosti
MN

Ekonomie je v jistých hranicích exaktní věda, ovšem dnešní pojetí ekonomie, jako sociální ekonomie je opravdu jen snůška názorů. Ony i ty ekonomické modely na úrovni teorií zda ekonomika má být liberální, nebo plánovaná jsou velmi diskutabilní, což dokazuje fakt, že tzv. Nobelovu cenu za ekonomii dostali autoři tak protikladných teorií jakým byli Friedman a Samuelson.

ovšem obory sociologie a politologie, to jsou opravdu "vědy" turbulentní (když to napíši hodně "eufemisticky"), kde univerzální pravda neexistuje a prezentované názory (nikoliv teorie) jsou opravdu často jen a jen názory autorů, které mají obvykle přinejmenším stejný počet příznivců jako kritiků. Přinejmenším.....

Tvrdit, že tyto obory jsou složitější než obory technické (kde exaktní výsledek generuje jasný úspěch, či neúspěch a teorii lez ověřit), nebo třeba medicínské.... to je opravdu, ale opravdu argument hodný právě sociologa nebo politologa.Rv

5 0
možnosti
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1681x
Publicista, rocker a dobrodruh Dříve: Reflex, Český deník, Metropolitan Nyní: Neviditelný Pes, Pravý prostor

Seznam rubrik